Karaluszek

Późno bo późno ale jestem po obejrzeniu „Obcy : Przymierze”.

Film kontynuuje wątek z „Prometeusz’a”. Od strony technicznej film prezentuje się bardzo dobrze. No ale przy takich produkcjach nie spodziewałbym się tandety. Co zaś do treści to jak to mówią „co kto lubi”, ja prawdę powiedziawszy nie wiem czy lubię.

„Prometeusz” był jaki był. Niby o obcym ale nie do końca. W sumie mógłby się nazywać „Obcy : Geneza” i też by było. Był filmem który staje w rozkroku między treścią i akcją. Skutek był taki że akcji było zbyt mało a treść maksymalnie niejasna, no chyba że już na tym etapie było założenie że film rozpoczyna serię.

„Przymierze” zmniejsza dawkę akcji jeszcze bardziej. W zamian próbuje zaoferować nam ciekawą opowieść która niestety strasznie męczy. Potencjał historii jest naprawdę duży, jednak wydaje mi się że z założenia (producentów) do kina chodzą idioci i nie wolno ich przemęczać. Niektóre z elementów fabuły wymagały by szerszego rozwinięcia czy też nakreślenia jakiegoś głębszego tła, niestety dostajemy je na zasadzie „tak jest bo tak chciałem, ponieważ tak mi się zachciało chcieć”.

Oczywiście co nie zaskakuje film kończy się w zawieszeniu, brakuje tylko napisu „to be continued … ” no ale i bez tego wiadomo o co chodzi 🙂

Jak ocenić film naprawdę nie wiem. Rozczarowany nie jestem, ale abym był usatysfakcjonowany to również nie. Spodziewałem się czegoś w rodzaju serii komiksowej „Fire & Stone” z domieszką „Aliens”. Niestety, pierwsze było spłycone a drugiego nie było wcale. Postacie były ale w większości jakby ich nie było. Główna bohaterka w zamyśle twórców miała zapewne być nową Ellen Ripley ale niestety nie była, zresztą w jakim celu miała by być.

2 thoughts on “Karaluszek

  1. Po Twoim wpisie wiem, że nic nie wiem ;). Wnioskuje, iż szału nie ma. Jeśli w majowym natłoku różnorakich spraw i kolejnych premier sobie odpuszczę kinową wersję obcego na późniejszy termin to nie mam czego żałować. Trzeba przebierać.

A jakie jest Twoje zdanie?

