Czekoladowe szaleństwo :)

Od czasu do czasu nachodzą mnie smaczki wszelakie. Wczoraj ni z tego ni z owego przypomniała mi się domowa czekolada. Ostatni raz jak sobie przypominam szamałem taką około 20 lat temu🙂

Dzisiaj na szybkiego wyskoczyłem do sklepu na zakupy i zabrałem się do przygotowywania smakołyku🙂 Dwadzieścia minut i gotowe. Jeszcze tylko dwie godzinki poleżało w foremce i  już można pociachać w kosteczki🙂

IMAG0098

Co w tym jest?

  • Mleko w proszku 400 gr. (pełne 26% tłuszczu)
  • Cukier 140 gr.
  • Kakao ~50 gr. (extra ciemne)
  • Masło 200 gr.
  • Mleko 200 ml.
  • Rodzynki
  • Mieszanka keksowa 100 gr.
  • Cukier waniliowy
  • Wiórki kokosowe

Mleko wlewamy do rondelka i dajemy na ogień. Wsypujemy cukier i cukier waniliowy i mieszamy do rozpuszczenia. Wkładamy kostkę masła i czekamy aż się rozpuści. Następnie bierzemy mikser i zabieramy się do mieszania🙂 Wsypujemy 3 czubate łyżki kakao (nie wiem czy to jest 50 gr. ale tak wyglądało🙂 ) następnie wsypujemy na kilka razy mleko w proszku i mieszamy🙂 Dodajemy co chcemy🙂 Można nic, a można tak jak ja dodać rodzynki, wiórki i inne cuda.

Masa całkowita to 1,2 kg. Koszt składników to 23.09 zł co w przeliczeniu na typową czekoladę 100 gr. daje koszt 1.92 zł.

Odnośnie mleka w proszku to użyłem takiego :

IMAG0099

3 thoughts on “Czekoladowe szaleństwo :)

  1. posiłek regeneracyjny czołgisty?!🙂 wygląda apetycznie, na morale tez pewno dobrze wpływa no i po brodzie fajnie musi cieknąć😉

  2. Miałem okazję skosztować dobre!, naprawdę ciekawy smak. Tak sobie myślę jakby jeszcze te rodzynki w spirytusie były moczone hmmm, albo wiśnie takie dodać to byłoby tak 😉

    jedna kosteczka
    niezła wycieczka
    cegiełka druga
    jest jak maczuga
    trzecia porcyjka
    dobra nawijka
    brzuszek wciąż burczy
    talerz się kurczy
    ósmy kawałek
    szewski poniedziałek!😀

A jakie jest Twoje zdanie?

