The Room

Arszu katuje biedne czołgi, nie powiem raz za czas też sobie pyknę partyjkę, zazwyczaj jednak robię to gdy są eventy specjalne. Tak na co dzień jakoś nie mam przekonania do tego.

Ostatnio naszła mnie ochota na gry logiczne. Przeglądnąłem kilka różnych pozycji i trafiłem na serię The Room. Co tu dużo mówić, gry mnie urzekły. The Room to seria gier logicznych z elementami przygodówek point-and-click oraz gier typu hidden object.

Gra jest produktem brytyjskiego niezależnego studia Fireproofgames. Akcja produkcji rozgrywa się w pokoju, w którym znajduje się tajemniczy sejf. Zadaniem gracza jest odkrycie jego wszystkich tajemnic. Rozgrywka polega  na rozwiązywaniu zagadek logicznych, polegających na przesuwaniu poszczególnych elementów urządzeń oraz poszukiwaniu tajemniczych skrytek w których schowane są różne przedmioty i klucze. pomaga nam w tym specjalny okular który ukazuje rzeczy nie dostrzegalne w normalny sposób.

Każda zagadka prowadzi do następnej, lub nawet do kilku kolejnych zagadek. Fabuła opowieści kręci się wokół tak zwanego elementu zerowego (Null element) mającego najprawdopodobniej związek z wykorzystaniem energii punktu zerowego. Opowieść jak i grafika jest mroczna podkreślona niezłym dźwiękiem.

Pierwsza część gry składa się tylko z trzech rozdziałów, w drugiej części rozgrywka została już znacznie rozszerzona. Na temat części trzeciej nie wypowiem się ostatecznie gdyż dopiero zaczynam, w każdym bądź razie wszystkie trzy części wykazują jednakowo wysoki poziom.

W grze zawarty jest system podpowiedzi dla tych którzy nie mogą się odnaleźć. Są one nieźle przemyślana tak aby nakierować na rozwiązanie ale jednocześnie nie ułatwić zbytnio rozgrywki.


92457970imagespobrane

images


images

One thought on “The Room

  1. Fajne to musi być, kojarzy mi się z Myst, słusznie? są jakieś podobieństwa?🙂, chociaż grałem tak dawno, że tylko przebłyski pamiętam. A i gra Syberia też mi się przypomniała – rewelacyjna produkcja, klasyka. Mam dwie części kiedyś odpalę, dla lektora, mechaniki i tego klimatu.

    Zgadzam się że nie tylko młócenie czołgami jest dobre🙂 A z innych wciągnęło mnie trochę to:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.simplicity.zgadnij_co_to&hl=pl

A jakie jest Twoje zdanie?

