3 * Żywiec – Test

Piwa3

Generalnie spożycie piwa u mnie leży ostatnio. Prozaiczna przyczyna. Organizm się zbuntował i wymyślił sobie że będzie chory. Dna moczanowa. Unikanie piwa i wina zalecił lekarz. Nie byłbym oczywiście sobą gdybym tego nie poddał próbie i niestety pan doktor ma rację. Nadmiar piwa = kryształki na torebkach stawowych = stan zapalny.

No ale od czasu do czasu można sobie pozwolić na małą słabostkę. Prawda?

bockŻywiec Bock

Piwo ciemne, typu Koźlak.

Kolor przyjemny (ciemny bursztyn), piana bardzo drobna i gęsta. W smaku delikatne aczkolwiek zdecydowane. Do wolniejszej konsumpcji. 16% Ekstraktu. Alkohol 6.5%. Niestety około 30 minut po wypiciu w gardle czułem nieprzyjemne ciągnięcie. Według mnie jest to spowodowane niedostatecznie długim czasem leżakowania.

 

 

Żywiec Marcowemarc

Piwo lager typu marcowe.

Kolor bursztynowy.Piana drobna i gęsta. Smak delikatny. Wydaje się być stwożone do szybkiego ugaszenia pragnienia. Ekstrakt 13,8%. Alkohol 5,4%. Wchodzi naprawdę łatwo a zazwyczaj zapycham się przy 3 – 4 łyku.

 

 

biale

 

Żywiec Białe

Białe piwo pszeniczne z nutą kolendry.

W sumie dość ciekawe. Na pewno nie dla każdego. Kolor biały, lekko mętny (kolor , nie piwo), z całą pewnością nie taki jak na załączonym zdjęciu. Chociaż zawsze jest opcja że źle widziałem🙂 Smak zdecydowanie różny od zwykłego żywca jak i w ogóle zwykłego piwa. Raczej do spokojniejszej konsumpcji.

Generalnie mogę z czystym sumieniem polecić. Chociaż Bock naprawdę mógłby być lepszy. Ale niestety dobre mocne piwo to rarytas. A na to chyba na razie się nie szykuje. A na pewno nie u producenta z mainstreamu.

3 thoughts on “3 * Żywiec – Test

  1. Bock i Marcowe piłem a białe muszę sobie kupić, ewentualnie kwietniowe i majowe oraz lipcowe itd. jak wyjdzie to też😉

  2. No moje organoleptyczne receptory są stworzone do wyższych – nadrzędnych celów a nie do jakiejś tam pianki😉

Możliwość komentowania jest wyłączona.