Porównanie, Test, Wybór – oferta na kartę cz.3

PLAY

DSCF1041

 

Tak się złożyło że wcześniej nigdy nie miałem okazji obcować z ta siecią. Strona internetowa Play prezentuje się dobrze (no może za dużo tam celebryckich facjat🙂 ale przede wszystkim strona jest praktyczna odnalazłem szybko kluczowe dla mnie informacje , za co duży PLUS a raczej PLAY.🙂

Po przyjrzeniu się ofertom udałem się do jednego z salonów po starter:

Play na kartę – Lubię to!

Gdybym zatankował za 50zł mam 100dni na połączenia wychodzące to najdłużej z dotychczasowych omawianych telefonii, w ogóle uważam że doładowania za taką sumę są dla mnie najkorzystniejsze. Dlaczego? Za Kazimierza III Wielkiego na banknocie otrzymam 1,5GB na necik , to w granicach minimum po ok. 500mb/mc jednak uznaję to za przyzwoitą ilość, gdyby jednak zabrakło powinno dalej to wszystko chodzić lecz znacznie, znacznie wolniej w końcu ma być za darmo co nie?😉 Do tego dochodzą najtańsze SMSy i MMSy do wszystkich sieci.

Dobra dość teoretyzowania pora na wyłamanie karty z karty i jeszcze jednej małej karty i jazda z tym koksem hmmm… tu już tak fioletowo niestety nie jest, a miało być tak pięknie.

Wszystko hula przy bliskości z nadajnikami Playa necik, filmiki bez zacięć, połączenia ale po powrocie do domu brak oznak internetu a obok zasięgu pojawia się ikonka z charakterystycznym „R”

rołming

 

Tylko spokojnie myślę sobie znalazłem info na ten temat TUTAJ doradzają tam włączenie automatycznego wyszukiwania sieci, otóż zawsze tak mam ustawione i nic, dlatego u mnie dopiero włączenie roamingu pomogło.

Jedyna różnica to nazwa zamiast PLAY może być trochę zmodyfikowana. Przykłady:

 

play orange

 

 

Play Plus

PLAY(Orange)PLAY

 

 

 

 

PLAY(Plus)PLAY

 

 

 

I wszystko byłoby idealnie gdyby nie mały szkopuł z priorytetem. Otóż chyba nadajniki PLAYa mają pierwszeństwo przed nadajnikami partnerów i gdy mam idealny zasięg np. PLAY(PLUS)PLAY nagle ni z gruchy ni z pietruchy potrafi załapać jakiś dalszy zasięg z nadajnika PLAYa o dużo gorszych parametrach ( jedna, dwie kreski). Tak właśnie mam w domu, na fotelu inaczej, na biurku inaczej, zależy od pogody i czort wie czego – masakra!

brak zasięgu play

 

 

By ostatecznie zasięg zgubić i wrócić do poprzedniego pięć kresek.

 

 

Gdyby kurdebalans  to jeszcze balansowało na zasadzie płynnych samoczynnych przełączeń bez utraty zasięgu ale gdzie tam! Pomiędzy zawsze musi to być ta pauza – BRAK USŁUGI

 

brak usługi

 

W praktyce na osi czasu wygląda to tak

Play → Brak usługi → Play(Plus)Play → Brak usługi –>Play → Brak usługi – Play(Orange)Play → Brak usługi → Play itd.

Dlatego moim zdaniem korzystanie z tej sieci ma sens tylko wtedy gdy jesteśmy w zasięgu PLAYa albo w ogóle go nie ma i system korzysta tylko z roamingu partnerów. Pomimo tych perturbacji uważam że wśród kart to poker, ale nie królewski. Sieć tylko dla wybranych a ja przecież aż w takim zadupiu nie mieszkam, w okolicy kilka nadajników jest🙂

CDN.

 

 

6 thoughts on “Porównanie, Test, Wybór – oferta na kartę cz.3

  1. Za pomocą prób i błędów chyba udało mi się rozwiązać powyższy problem z zasięgiem, chyba związku z tym powstanie osobny post cz. 3,5🙂. Musi minąć jednak troszkę czasu żebym miał 100% pewność czy to działa. Jeśli tak to paradoksalnie największa wada PLAYa czyli zasięg okaże się największym atutem tego operatora.

  2. Pingback: Porównanie, Test, Wybór – oferta na kartę cz.3,5 | Niecodziennik

  3. wszystko zleży od potrzeb, ja ten przegląd robię typowo wg. własnych kryteriów, a w każdej sieci jest tego tyle – tych wariantów że nie do przerobienia no i na pewno w praktyce nie do wypróbowania, za drogo a te startery za 5zł to przetestować można. Próbną kartę Play mam ważną do jutra północ potem dopiero będę wkładał T-mobile, który w teorii prezentuje się b. dobrze zobaczymy czy w praktyce mnie przekona żeby postawić go wyżej niż Playa🙂

    Co do linków ten co podałem wystarczy, jeśli ktoś się tym zainteresuje, będzie potrzebował podobnych informacji to na pewno znajdzie pozostałe części co opisywałem.

  4. co do linków chodziło mi o to, że na moich blogach nie pozwalam linkować, za dużo przez to kłopotów, oczywiście ten zakaz nie dotyczy takich osób jak Ty, wyjaśniam, aby to było jasne – jeśli uznasz jakiś post na Waszym blogu warty polecenia, rób to bez skrępowania

  5. Ok:) rozumiem, zresztą z doświadczenia wiem że linkowane posty w wordpresie trzeba wyciągać ręcznie bo, odsiewa tak że jakby coś nie spasowało to po prostu nie akceptujesz.

    Dzięki i na wzajem🙂

Możliwość komentowania jest wyłączona.