Porównanie, Test, Wybór – oferta na kartę cz.1

Czyli sieć komórkowa

Na początek żeby była jasność, nie porównuje wszystkich ofert, bonusów, oferowanych telefonów, abonamentów lecz tylko wąskie ważne dla mnie oferty, na dodatek nie jestem specem i mogłem coś przegapić, a nawet się pomylić w końcu szaremu konsumentowi Kowalskiemu wolno!🙂

 

DSCF1041

 

Ostatnio robiłem własny oczywiście jak najbardziej subiektywny🙂 a jakże by inaczej test sieci komórkowych a dokładnie starterów za 5-taka prawie z każdej sieci oprócz Orange. Dlaczego pominąłem tą sieć przyczyny są dwie. Po po pierwsze strona internetowa jest dla mnie mało intuicyjna i nie mogłem znaleźć wszystkich odpowiedzi na interesujący mnie temat, lub były dla mnie niezrozumiałe. Po drugie wizyta salonie Orange uświadomiła mi że mam chyba zbyt wygórowane oczekiwania, tak że na razie startera z tej sieci nie kupiłem.

Ale co mnie tak naprawdę interesuje?, otóż Starter bez abonamentu ze zwykłymi funkcjami telefonicznymi (w miarę tanie rozmowy, smsy ) i koniecznie z dostępem do internetu – głównie przeglądanie stron, poczta, czasami ściągnąć mały pliczek, sporadycznie film na youtube obejrzeć.

Tak że typowy starter Internet na kartę to nie dla mnie, no chyba że bym nie miał internetu w domu a w przyszłości nie wykluczone że z czegoś takiego będę zmuszony korzystać – przynajmniej czasowo.

W Orange startery za 5zł oczywiście są:

Oferta → Na kartę → Startery

Ale co dalej? Ile mam w tym internetu i czy w ogóle jest? Jaka jest jego przybliżona prędkość? Czy może tylko ta oferta Orange Frii na kartę ma internet? Jeśli tak to po ile w niej są SMS`y? Rozmowy? A są? itd., no ale 20zł nie dam po to żeby to przetestować. Oczywiście doszedłem w końcu do dalszych opcji, które poniekąd zaspokoiły ciekawość

Oferta –> Na kartę –> Taryfy Orange na kartę

a tam wybieram po kolei najpierw „Orange Smart na kartę” najlepsza oferta do Smartfona” toż to chyba dla mnie🙂 rozwijam cennik i widzę że za 50zł mam 1Gb danych na okres 50dni. To zdecydowanie za mało pod każdym względem (ten giga wystarczy, lecz inni i tak dają więcej za podobną kwotę doładowania) a zwłaszcza jeśli chodzi o długość ważności konta u konkurencji normą jest za 50zł czas 90 – 100 dni, no i te stawki za MMS 40gr SMS 20gr, brrrr…. jeden z innych liderów  daje odpowiednio 19gr i 9gr.

W takim razie powrót i zmieniam zakładkę na „Pozostałe taryfy na kartę” jak szybko tam wszedłem tak szybko uciekłem, a i tak do końca nie wiem wszystkiego co chciałem wiedzieć, po prostu albo jestem totalna ciapa że nie potrafię znaleźć tego czego szukam albo, z przekazem informacji jest coś nie tak po stronie Orange bo, u innych to zdecydowanie lepiej samo mi się klikało do celu.

W końcu klikam na „Orange Free na kartę” i sprawdzam, karty na stół!  tam jest najciekawiej, to nie poker ani kareta ale już dobry ful(l) na pewno🙂 tyle że za 20zł wspomniany start i jak to wszystko śmiga nie wiem, ponieważ różnice pomiędzy teorią a praktyką w poszczególnych sieciach mogą być różne a na pewno ważne, warto byłoby to sprawdzić,tu furtkę zostawiam sobie otwartą…

C.D.N

 

 

4 thoughts on “Porównanie, Test, Wybór – oferta na kartę cz.1

  1. Arturze będę szczery. Przekombinowywujesz. Tak było z zakupem tabletu. Zapłaciłeś za całkowicie bezużyteczne w tym urządzeniu możliwości. Teraz odrzucasz jedyną opcję sieci. Orange w kwestii internetu (aby było jasne na razie takowego nie posiadam gdyż nie potrzebuję) jest jak Play na kartę. Jedno dowolne doładowanie ważne cały rok. Ok jak jesteś maniakiem neta to nie ma różnicy ale jak raz potrzebujesz a potem długo nie to jest to oferta jak znalazł🙂

  2. „Zapłaciłeś za całkowicie bezużyteczne w tym urządzeniu możliwości” ?

    nie bardzo rozumiem

    Dla mnie tablet bez gniazda microSD jest bez sensu (no chyba że miałby 32gb minimum a najlepiej 64 własnej pamięci ) – w telefonie mam 16gb już od dawna i prawie pełna. A modem 3G to podstawa w takim urządzeniu,a bateria tez rzecz ważna, gry – czyli moc to sprawa drugorzędna zależy kto czego oczekuje, chociaż wszystkie które grałem, sprawdzałem chodzą (ok.30szt.). Może kiedyś będzie post o tym🙂

    Dalej pewnie doczytałeś już po komentarzu że nie przyjrzałem się za bardzo ofertom rocznym, chociaż wątpię czy one wyjdą atrakcyjnie. Dostep do sieci jest ważny i to nie tylko ze względu łażenia po nim, oprócz tego ja muszę mieć wgląd, poczta, aukcje, i takie tam,
    przynajmniej na razie w moich planach🙂

  3. Misiu zgoda. Ale …

    Modem 3G wbudowany, z przyczyn mi absolutnie niewiadomych producent kroi za 2 – 3 razy tyle ile podpinany via USB. Rożnica że sterczy🙂

    Rzeczy nieprzydatne to funkcja telefonu z której śmiem stwierdzisz nie skorzystasz nigdy🙂

    Ale nieważne bo będzie że zazdroszczę🙂

    Co do necika to j jednak przedkładam komfort nietraceni transferu nad inne udogodnienia tak więc jedynie oferty roczne, co dla mnie oznacza brak ryzyka na niewyjechanie pakietu🙂

  4. zdecydowanie od dłuższego czasu (dlatego że gdzie indziej ostatnio pracujemy) i widujemy się raczej na cześć – cześć, za mało realnych wymiany poglądów😉 a w komentarzach ciężej się dogadać

    zgodzę się i jest to praktyka że za 3G ale tak samo za kartę microSD trzeba słono dopłacać, a już za wystarczającą ilość własnej wewnętrznej pamięci której nie zastąpi nawet najszybsza karta microSD płaci się najwięcej. Dlatego trzeba to jakoś pogodzić🙂

    Co do ofert rocznych ja mam na myśli takie które mają kontakt ze światem – połączenia wychodzące przez rok po dowolnym zasileniu, a nie na przychodzące. Orange czegoś takiego nie ma – albo nie znalazłem bo, jak już pisałem na ich stronie się gubię

    roczne startery na aktywne konta mają Play i Plus i też (T-Mobile dwie karty sim między nami)

Możliwość komentowania jest wyłączona.