Jesień & zmiany

Jesień

Aktualnie jestem w trakcie kończenia wszelkich kompotów i konfitur. Półki uginają się pod słoikami. Dzisiaj zaprawiałem pomidory. Jako iż w tym roku pomidory udały się nadspodziewanie dobrze (gruntowe, foliaka się nie dorobiłem) będę mógł cieszyć się całą zimą pyszną pomidorówką🙂

Nie robię ketchupu ani cudacznych przecierów bo nie lubię kombinować bardziej niż to warte. Zresztą co jak co ale ketchup można kupić ketchup który jest dobry w smaku jak i w wykonaniu (brak chemii).

Moje pomidory wyglądają tak.

Do słoiczka 0,5 l wrzucam jedną – dwie gałązki pietruszki i kilka listków bazylii. Kroję pomidory na kawałki i ugniatam w słoiczku do pełna. Słoiczki zalewam wrzącą wodą z solą (1 łyżka na 1 litr wody) i gotuję kole 15 minut. Jeden taki słoik do każdej pomidorowej (i ewentualnie maleńki dodatek koncentratu ale nie ma konieczności) daje wspaniały smak🙂 Oczywiście przed wlaniem do zupy miksuję. Do sosu spaghetti też można je wykorzystać.  

Zmiany

Jak już pisałem kiedyś, zmieniłem operatora telefonu. Już  mogę powiedzieć że oszczędności będą konkretne w skali roku. Co prawda zasięg wydaje się lekko lipny ale z drugiej strony mój telefon już ledwo działa więc i w nim może być przyczyna.

Ponieważ (o czym również pisałem)mój provider jest taki że pożal się Boże nie wytrzymałem (trzeci dzień z rzędu lipny net) i wysłałem dzisiaj uprzejmą rezygnację z kontynuowania naszej znajomości. Co prawda muszę czekać do końca listopada ale już od pierwszego założę nowy🙂 Chłopaki konkretne i na konkretnym sprzęcie więc myślę że wreszcie będzie komfort.

A jak nie wyjdzie? No to nie będę miał i też będzie fajnie😀 (żona by mnie zabiła😛)

5 thoughts on “Jesień & zmiany

  1. zazdroszczę udanych upraw, a swoje wyroby są najlepsze i tyle

    offtopowo: na blogu K-Z w profilu osobistym wykorzystalem motyw pałacowy, ktory był tutaj na początku, możecie sobie zerknąć

    co więcej! nawet moje dziecko woli Archa od Minta czy Magei, na Archu bezproblemowo można pograć w Super Maryo Chronicles!!! na lekkim linuksie nieubłaganie zrobi się archowo!!

  2. 🙂
    Rok był kiepski. Gdyby nie starania z podlewaniem była by lipa:/ Trochę upraw nie wyszło:/

    Dzisiaj resztkę zielonych pomidorów przerobiłem na sałatkę z cebulą i papryką.

    Jak będzie ładna jesień to może jeszcze nazbieram dzikiego trio (tarnina, głóg, dzika róża) i zrobię dżem. Kiedyś robiłem i jest wyrąbisty.

    W swoim wiesz co masz. A własna praca jest najtańsza bo nie kosztuje nic, no może troszkę chęci trzeba🙂

  3. „A jak nie wyjdzie? No to nie będę miał i też będzie fajnie (żona by mnie zabiła )”

    tjaaaa… Ty i bez internetu ;D

  4. He he właśnie dostałem odpowiedź że jak chcę zrezygnować to muszę się fatygnąć osobistycznie😛

    No to jutro tak zrobię😀

    A bez neta da się żyć🙂 Przecież dłużej nie miałem niż mam🙂 I co waść na to?

Możliwość komentowania jest wyłączona.