Linux w domu -III – E-UAE

Jako iż miałem chwilkę czasu, a nudziłem się okrutnie zaś niesamowicie nie chciało mi się odpalić PS2 aby ten stan rzeczy zmienić, wymyśliłem iż postawię sobie na Linuksie emulator Amigi. W sieci znalazłem E-UAE klon Windowsowego emulatora Win-Uae z którym niestety nie osiągnąłem nic więcej jak odpalanie gier z dyskietek (i tak nie wszystkich)

Program okazał się niepełnym klonem co pierwotnie mnie zniechęciło troszkę ale po chwili okazało się żadną przeszkodą. Troszkę wujka Google i już próbujemy się bawić.

Jako iż moim zamiarem była instalacja systemu 3.1 na HDD nie bawiłem się niczym innym. Po kilku podejściach i wykorzystaniu części poradnika z adresu TEGOŻ.

W końcu za bodajże 5 podejściem (choć w kośćcu coś mnie kłuje że to nie koniec😛) udało się.

Instalacja Workbencha🙂

„Goły” system.

Bardziej zaawansowane zabawy oraz instalacja programów rozszerzających standardowe możliwości Workbencha.

Gotowy system w wersji PL🙂 1024×768 (chociaż coś mnie właśnie tutaj mówi że to nie do końca się udało)

To już Superfrog. Gra miodzio🙂

A to moja amatorszczyzna w Wings🙂

Podsumujmy. E-UAE spisuje się świetnie mimo iż to beta (traktuję jako betę wszystko co ma wersję poniżej 1🙂 ) Co prawda daje się we znaki nie działające ustawianie mocy emulowanego CPU (da się tyko dla Motorolli 68000 czyli A500 a ja mam 69020 czyli A1200 :) ) co powoduje iż konieczne jest ustawienie Maximum w szybkości emulacji, to zaś przekłada się na wzrost użycia CPU kompa i lekkie samozamulenia programu. Ale pogrzebię sobie jeszcze w konfigach🙂

Może Arszu się skusi na wersję Windows🙂 A ja zabieram się za najwypaśniejszą gierkę w historii świata czyli Cannon Fodder😀

9 thoughts on “Linux w domu -III – E-UAE

  1. No i udało się dogrzebać dlaczego dziwnie pracował emulator

    W pliku konfiguracyjnym mamy mieć

    sdl.use_gl=false
    a nie
    sdl.use_gl=true

    Dzięki temu emulator nie zamula się próbami wykorzystania akceleracji która i tak nic nie daje. Zaś szybkość regulujemy ustawieniem odpowiedniej wartości (eksperymentalnie gdyż zależy od naszego sprzętu) Cycles per Instruction. Dodatkowo możemy się wspomóc zaznaczeniem Idle on STOP.

  2. jesli już taki gierkowy pościk to w PS2 – w polecanym prze zemnie BLACK`u gdzie jesteś?🙂 ja się szykuję na SHADOW OF THE COLOSSUS ale na poważnie pewno dopiero na jesień, w Wings to byłem miszczuniem😀 Cannon Fodder dwie części machnąłem a to gra na myszkę gdzie zajechałem jedną🙂 świetna gierka oj kusisz kusisz!😀

  3. He he nie zdążyłem odpalić CF bo na A było Alien Breed😀 Chyba mi nerka strzeli😛

  4. A w Black przeszedłem misję z mostem. Może więcej bym ciosał gdyby tam było save w trakcie misji a tak to niestety trzeba z godzinkę lub więcej mieć. A już żadnego RPG nawet nie polizałem😦 Ja chcę na emeryturę😦

  5. 67 na teraz😀 a za jakiś czas poznasz nowa cyfrę, tak że kup se długi metr jak w wojsku 150cm może być mało😀

  6. Kurde ale może jakaś wcześniejsza? Pomostówka czy cuś? No ewentualnie totolotto ale jak jest mniej niż 20kk to nie gram:P

  7. no ją zawsze podejrzewałem że chcesz mnie strzelić ale żeby tak otwarcie o tym mówić🙂

    Świntuch😛

  8. zawsze mozesz na mnie liczyc ze ci zasadze – BUTA!😀
    Zdecydowanie za duzo Urbana czytasz i twoje skojarzenia (bo chyba nie upodobania?) ida
    z ich rysownikiem. Podobne zboczone riposty.😀

Możliwość komentowania jest wyłączona.