Dobry serial nie jest zły. I

Przygodę z serialami zacząłem wcześnie. Co prawda na samym początku były to seriale animowane lecz nie mam tu na myśli bajek na dobranoc tylko pierwsze serie Anime i pseudo Anime nadawane w TVP latach 80’tych. Później rozciągnęło się moje zainteresowanie na seriale fabularne. Aktualnie jest to mój preferowany typ filmideł za wyjątkiem horrorów 🙂

Ale to nie mają byc wspominki tylko post o serialach. Więc tak :

Jednym z pierwszych seriali jakie oglądałem był Mc Gyver. Zapewne każdy się z nim zetknął. Był to serial bardzo pozytywny przez wzgląd na promowanie wiedzy i nauki. Co prawda mijał się trochę z rzeczywistością ale było to do wybaczenia. No i co najważniejsze był utrzymany we konwencji pojedynczych epizodów (czasem dość luźno powiązanych) więc nie było problemu z jego oglądaniem. Chociaż jak na ten czas był nadawany regularnie i chyba bez większych zawirowań. Serial godny polecenia nawet dzisiaj.

Oczywiście jako fan SF nie mogłem przegapić Star Treka. Serial klasyka. Co prawda jakoś nie mogłem się przekonać do tych części bez Patricka Stewarta ale nie zmienia to faktu iż serial był przedni. Jako ciekawostkę można podać iż niektóre z elementów aktualnej wiedzy naukowej o kosmosie ma swoje korzenie w tym serialu. Serial wykonany w najpopularniejszej formie czyli pojedyncze odcinki ale na tle rozciągniętej głównej nici fabularnej. Można było oglądać pojedynczo ale najlepiej smakowało w całości Oczywiście jak najbardziej oglądać.

Babylon 5. Pierwszy mój kontakt z nim to pojedyncze odcinki które jednak wryły się w pamięć. Dopiero po wielu latach wszedłem w posiadanie kompletnego wydania. Serial jest obłędny. Fabuła poraża ogromem. Całość składa się z 5 serii i 5 filmów (6 jeśli policzyć pilot) chociaż poza The Begining (który wbrew nazwie należy obejrzeć najlepiej po 3 sezonie). W wielkim skrócie, ludzie polecieli w kosmos, tam spotkali obcych dość znacznie różniących się kulturą. Na skutek pomyłki doszło do wojny w której ludzkość zebrała ostry wpierdol. Z nieznanych powodów najeźdźcy przed ostatecznym uderzeniem poddali się i poprosili o pokój. Ziemia aby nie powtórzyć historii tragicznej pomyłki buduje stację kosmiczną Babylon która ma pośredniczyć w dyplomacji pomiędzy rasami. Można powiedzieć że taka kosmiczna Rada ONZ. Może nie brzmi to zbyt ciekawie ale trudno tak w skrócie to opisać. Seria pełna intryg, podstępów, nieoczekiwanych zwrotów akcji. Pełna filozofii i zastanawiania się nad wszechświatem. Serial doczekał się kontynuacji Crusade, niestety zawieszonej po 13 odcinku.

Z archiwum X, również było dobrym serialem , niestety z tego co pamiętam po zakończeniu drugiej lub trzeciej serii (ale chyba drugiej jednak) TVP tak porąbała kolejność odcinków że ni cholerny nie szło załapać głównego wątku, nie mówiąc już o odcinkach „to be continued” Mimo to serial ciekawy i wart oglądania.

Na dzisiaj tyle 🙂

2 thoughts on “Dobry serial nie jest zły. I

Możliwość komentowania jest wyłączona.