kryzys wszystkiego

Ostatnio dużo się mówi o kryzysie na wszystkich frontach dosłownie i w przenośni. Dotyka on polityki, szeroko pojętej sztuki i co tam  jeszcze sobie ktoś wymyśli. Zapanowała też moda (co chyba wiąże się z rocznicą owego utworu) na wiersz Tuwima i jego, to się tak ładnie fachowo nazywa pastisze.

Na tym blogu kol. Tomek wklejał już  to dzieło  „całujcie mnie wszyscy w dupę” a ja go uzupełniłniam piosenką „Tuwim dla dorosłych” – Nowa Scena Teatru Roma.

 

 

Raz już napisałem własną wersję i o zgrozo popełniam drugą!😉 Nie wiem czy mam z tego powodu być dumny czy wręcz przeciwnie uznać to za tragikomedie ale co tam, plusy są takie że można się wyżyć i nawciskać komu wlezie, w końcu jak „sztuka” to „sztuka”😀

Wiersz dla (j)elit

kredytobiorcy i bankowcy
i wy za okienkami w ZUS`ie
feministki przedpotopowcy
karierowicze na turnusie
wielcy przywódcy z krwi i kości
i łapówkarze ze swym łupem
na swoich garbach „uczciwości”
całujcie mnie wszyscy w dupę

i wam co się marzy kariera
dyplomowane larwy państwa
nie potraficie odjąć zera
a w ekspertyzach same kłamstwa
i już czekają na was hordy
aby rozliczyć waszą grupę
przecieracie na czole fiordy
całujcie mnie wszyscy w dupę

a wy poeci się nie cieszcie
na wieczorkach skończy się sherry
i wy mentorzy i wy wieszcze
umoczycie ponad wodery
kryzys przytnie wam pekaesy
możecie wydać ale flupe
solić potem pieprzyć frazesy
całujcie mnie wszyscy w dupę

filozofowie od nietzsche`go
psychologowie socjopały
tęgie umysły z czym do czego
wysokie szpilki i sandały
specjaliści od ortografii
paniusie trzymające cypel
moczymordy z innej parafii
całujcie mnie wszyscy w dupę

gdy w cylindrze skończy się królik
wtedy mordy zaliczą zdziwko
ta sztuczka śmieszniejsza niż kulig
będę brechał – popijał piwko
i cinkciarze koksy zakwasy
oraz cizie ubrane w jupe
choćbyście byli za bajpasy
całujcie mnie wszyscy w dupę

 ty kosmito ze swoim ufo
oszołomie zielony dupku
benzyna droga w baku sucho
odpierdol się od tego łupku
i wy blogerzy wasze posty
kliki z Onetu oraz WP
wypudrowane i zarosty
całujcie mnie wszyscy w dupę

i ty miłośniku rozgłośni
i wy którzy pierwsi na salę
i ci co już w piórka obrośli
największe w tym kraju mądrale
ty wodzu czerwonej gazety
uszatku skazany na chrypę
i inni z pismami w szalety
całujcie mnie wszyscy dupę

mógłbym długo lecz mi się nie chce
wy szczawiki i siwe brody
ty damusiu o jednej klepce
przepowiadacze od pogody
aparatczycy interesanci
pomijam tych co mają grypę
reszta frajerów i giganci
całujcie mnie wszyscy w dupę

Nie ukrywam że do pastiszu nakłoniły mnie inne tego typu utwory (za pierwszym razem też tak było) jak i sam konkurs „O Złotą Dupę Tuwima” więcej info. w linku:

http://nieszuflada.pl/klasa.asp?idklasy=160771&rodzaj=2

w dobie kryzysu złoto stoi wysoko!, to tym bardziej taka „RZYĆ” Tuwima to chyba bezcenna powinna być😉 tak mi się wydaje…

5 thoughts on “kryzys wszystkiego

  1. Film jest wypaśny🙂 Prawdziwa perełka, można powiedzieć.
    Niestety Jaśnie w zad grzmocony Pan Hrabia Arszu raczył niejako od niechcenia wspomnieć w swym wierszu moją szacowną osobę. Czuję się radykalnie zbulwersowany zaistniały faktem tego prawdopodobnego pomówienia. Rozważam możliwość wystąpienia o ściganie z urzędu (a z Wanią ni ma żartów, jak on ściga to strach się bać). Dlatego więc żądam rekompensaty za straty moralne jakich doznałem. Literek i zagrycha🙂

    A tak na poważniej. Przestałeś się gniewać na nieszufladę? Życzę powodzenia choć aż się boję co ty z tą statuetką dupy Tuwima będziesz robił😛 Ale ponoć Cyberskin jest rewelacyjny😀

    Oby była bez hemoroida.

  2. Taka statuetka to na wynajem, czysty biznes i innowacja!, jak znam życie przebijesz wszystkie aukcje😀

    Poważnie, Tomek jakie gniewanie? jaka statuetka? (za powodzenie nie dziękuję) to raczej znużenie. Nie o nagrodę akurat chodzi bo, ona będzie jakaś umowna, co organizator nadmienił ale o rozrost wątku i ciekawe teksty, wreszcie coś interesującego się pokazało:). Zaglądam sporadycznie na trzy portale i tylko na fora, tam jeszcze coś wartego można się doszukać(niestety działy wklejek od dawna zaniechałem). Wszędzie wieje nudą aż przykro, a jak nie nudą to kilometrowymi wątkami & kłótniami z których i tak nic nie wynika. Gniewać się można w jednym przypadku, za niesłuszny banan, mnie akurat to nie spotkało ale zdarzało się to wszędzie. Teraz wolę czytać blogi, trzeba jeszcze coś poszukać i dorzucić do najlepszych:), tylko błagam nie onetowskie – chodzi o te komentarze.

    Filmik rewelacja nawet nie przypuszczałem że tak dobrze ten wiersz można wykonać, w końcu co klasyka to klasyka:). Jak Ci chodzi bez problemu to w porządku. W piątek miałem takie skecze z internetem że wszystko ścinało, znalazłem inny ale chodził jeszcze gorzej, teraz też mam ok.

    Z kim ten literek chcesz wypić? Chyba nie ze mną bo, ja po połówce byłbym niemal martwy, chyba że będą tańce i ciepłe danie, którego bynajmniej nie mam zamiaru sponsorować😀

  3. Widzisz bo film zrobiony przez aktorów czyli osoby po szkole aktorskiej. Tak zajebistej dykcji i w ogóle rytmiki to ja w życiu nie osiągnę choć bym chciał. Z NS to właśnie te banany i ogólnie kółko wzajemnej masturbacji Cię drażniło więc myślałem że to antypatia na stałe🙂 W sumie uważam że powinieneś swoje dzieła w formie opracowanych PDF’ków wstawić tutaj do pobrania. Miejsca Ci trzy giga więc spoko rokokoko🙂

  4. Z tymi gigami to tak się nie rozpędzaj, sama okładka ze dwa pochłonie o treści PDF-FULL HD nie wspomnę😉 Próbkę jakiś arkusik ok. 10-15 tekstów może się zrobi, rozważę twoja propozycję.

    Jeszcze słowo na temat portali lit. Towarzystwa Wzajemnej Adoracji są wszędzie i dotyczy to nie tylko tej dziedziny. Nie da się ich nawet uniknąć jak zna się kogoś lub dużo przebywa w takich miejscach. I wszystko jest w porządku jeśli one tam sobie we własnym neutralnym baseniku funkcjonują, a nawet potrafią być pomocne, jednak najczęściej służą do niecnych celów, wojowania, podstawiania nóg, oczerniania, tworzenia nowych band, szajek i zwalczania się nawzajem. Taki bigos nawet chwilowo potrafi być zabawny, ale tylko chwilowo i nie daje żadnych owoców.

    Pod względem wykonania oraz przejrzystości (nie jakości wklejek i atmosfery bo, ona jest tak zmienna że trudno to jednoznacznie określić) jest e-poezja potem nieszuflada. Jeśli chodzi o treści mieszane to liternet.

Możliwość komentowania jest wyłączona.