Reakcyjnie :)

Kilka tematów w drodze, nad kilkoma myślę ale dzisiaj w ramach kontrreakcji na kilka zdarzeń🙂

  1. Popylam sobie w piątek do RUCH’u aby kupić nowy Najwyższy Czas oraz Nie i cóż widzą moje oczęta? Biblię z „osobistym błogosławieństwem J. P. II”. Nawet autograf był. Ja rozumiem że katolicyzm z pieniądzem w roli boga dopuszcza takie skecze ale mnie delikatnie starmosiła ta sytuacja:/
  2. Zamieszanie wokół Chińskiego konsorcjum budującego autostradę. Nie wiadomo w sumie nic. Niestety komentarze w większości skupiają się na tym jacy to Chińczycy są be. A wystarczy troszkę dokładniej posłuchać co mówią różni ministrowie i osoby stosunkowo obyte z tematyką aby dojść do wniosku że sponsorują nam panowie u władzy kolejny temat zastępczy.
  3. Dzisiaj udając się do stacji krwiodawstwa słuchałem wywiadu z p Julią Piterą w Trójce. No mało mnie szlag nie trafił. Pani poseł wypowiadała się o przetargach. Jak to wszystko rząd robi takie zajebiste przetargi że nic się nie marnuje nawet złotóweczka. Pani prowadząca pyta czy z tymi pociągami co zamówiono nie jest jednak inaczej, bo mogły być tańsze i w ogóle takie wydziwianie (chodzi o Pandolinio) nie ma uzasadnienia w istniejącej infrastrukturze kolejowej. Na co p. minister się zbulwersowała że to wstrętne pomówienie przez pewnego podłego pana (3*P😀) który sam robi inne wagony i jest zły że to nie od niego kupują. I wszystko by było ok gdyby nie to że faktycznie dokonano gigantycznego przekrętu. Jeśli przyjmujemy w ofercie przetargowej że wagony muszą posiadać system wychyłu a następnie nie budujemy infrastruktury do jego obsługi to wydajemy kasę na coś co nie będzie miało zastosowania. A wiadomo dla każdego że dodatki nie są gratis.
  4. Miało być jeszcze o Embraerach ale za duże ciśnienie mi wyskoczyło.