Nowy „stary” silnik by EcoMotors?

Biznesmen – Filantrop Vinod Khosla współzałożyciel firmy Sun Microsystems założył w 2004 roku spółkę Khosla Ventures która skupia się na finansowaniu nowo powstających na rynku firm próbujących wdrażać nowoczesne technologie ekologiczne. Najważniejsze ostatnie inwestycje firm wspieranych przez Khosla Ventures to :

  • Klimatyzacja oszczędzająca 80% energii w cenie aktualnie stosowanych klimatyzatorów, dzięki zastosowaniu nowego cyklu termodynamicznego
  • Źródła światła z dwunastokrotnie szybszym tempem zwrotu kosztów zakupu niż obecnie.
  • Silnik OPOC (Opposed Piston, Opposed Cylinder –  Przeciwstawny Tłok, Przeciwstawny Cylinder) który posiada o 50% większą sprawność niż obecnie stosowane silniki TDI (Turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem) przy tym jest mniejszy i lżejszy.

Jak już wspomniałem powyżej silnik ten ma o 30% mniejszy ciężar od jednostki TDI o tej samej mocy i o 25% mniejszy rozmiar. Przekłada się to na mniejszy koszt produkcji czyli cenę. Silnik charakteryzuje się mniejszym tarciem a co za tym idzie niższą emisja ciepła. Oczywiście silnik ma działać na wszystkich dostępnych aktualnie paliwach czyli : oleju napędowym, benzynie i etanolu. Jednostka ma dodatkowo charakteryzować się niską emisją CO2. Konstrukcja sprawia że duża część sił działających w silniku równoważy się co przekłada się na cichszą pracę i mniejszą ilość drgań. Co najciekawsze silniki te można połączyć modułowo dzięki zastosowaniu elektronicznie sterowanego sprzęgła. Sprzęgło to dodatkowo będzie odłączało całkowicie dodatkowy moduł gdy pojazd nie będzie potrzebował większej mocy a co za tym idzie zmniejszy to znacznie zużycie paliwa.

Zważywszy iż za tą technologia stoi konkretne wsparcie finansowe (Eco Motors wspiera również Bill Gates założyciel Microsoft) i oferowane przez nią zmiany są znaczące co w świetle zeszłorocznej debaty w kongresie USA na temat wprowadzenia regulacji odnośnie Zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 przez samochody w latach 2012-2016 może zaowocować sukcesem.

Linki :

http://www.ecomotors.com/

 

3 thoughts on “Nowy „stary” silnik by EcoMotors?

  1. Ten silnik plus rozwiązania p. Łągiewki (jego poczynania można obejrzeć min. na youtube np. taki zderzak) do tego parę innych bajerów i mamy auto przyszłości w teorii bo, te rozwiązania to raczej za 50 lat nie wejdą, wszystko zależy kto jaki w tym ma interes, lesze ekonomiczniejsze, bezpieczniejsze nie zawsze znaczy wygodne dla wszystkich…

  2. Arszu

    Będąc kosmitą stwierdzam że moje nieposzanowanie ideałów oraz autorytetów, przy jednoczesnym kwalifikowaniu all ludzi z wykształceniem kosmicznym (aby nie powiedzieć komicznym) jest słuszne.

    Zgodnie z tym co cały czas wpierano wszystkim, Łągiewka to szarlatan. Zasady nieznane fizyce i w ogóle. A chodzi o proste zastąpienie zderzaków pasywnych, zderzakami aktywnymi.

    Nie jest trudno zrozumieć na czym polega idea Łągiewki. Tylko trzeba umieć popatrzeć na to bez udziwnień.

    W sumie mnie ciekawiło czy mógł zrobić te hamulce o których mówił. Zasada była by bardzo zbliżona.

Możliwość komentowania jest wyłączona.